Контрольна робота з літературного читання №7.
(Робота з літературним твором
(письмово))
Учениці (учня) 2 класу
________________________________________
1.
Прослухай текст. Стеж за читанням по тексту.
Вершники
— Ге-е-ей! Ге-ей!.. — бігли хлопці на
конях. — Ге-ей, козаки, вирушаємо в похід!
А попереду ватаги — Павло Світивода. У
нього — найбуйніший кінь. Ледве в руках його тримає — такий дебелий сонях! А
позаду він вигнутий, мов лук, ще й із лійкою. Жене його, того соняшникового
коня, Павло Світивода, а бачить себе на справжньому Буяні. Летить, аж вітер у
вухах свистить. Тільки курява стовпом устає.
— Ге-е-ей! Ге-ей!.. — гукає ватаг. — У
по-о-о-охі-і-ід!..
І мчить ото ватага вершників по шляху,
мчить-гомонить, мов котиться волохатий вихор до самого ланка, до золотистої
стяги квітучих соняшників.
— Сті-і-ій! — ватаг велить, і вся ватага
зупиняється. Поволі сідає пил, і крізь його імлу вимальовуються постаті
завзятих комонників.
— А що я казав? Таки повертаються за
сонцем!..
— Та ні-і... Стоять на місці. Як
дивилися годину тому на Курячу гору, так і дивляться.
— Онно, диви! .. оцей крайній геть
повернувся...
— Може, хтось в'язи скрутив...
— Що ти мені балакаєш?
— А глянь...
Справді, хтось, видно, хотів виламати
соняха, та тільки шматок відщипнув. Тому й голову повернуло.
— Добре, — каже Павло Світивода. —
Пропоную дослід. Скільки нас усіх? Раз, два... Семеро. Так от. Чергує кожен по
годині. Спостерігає. Записує. А ми щогодини змінюємо вахту і позначаємо, на
скільки соняхи повернули свої голови: чи встигають за сонцем, чи ні. Тягнемо
жеребки.
На листочках із лободи понаписували
цифри від 1 до 7 та й повкидали в картуз. Підтрусили, перемішали.
— Тягніть.
Випало Петрусеві першому чергувати, а
Павлові — останньому.
— Мені й належить підсумки підбити.
Позначайте, куди ж дивляться соняхи. Тепер Петро лишається а ми — е-е-ей!..
І покотився гомінкий волохатий вихор від
ланка до села.
Петро спочатку сидів собі в затінку
соняхів, аж чує — музика. Така мелодійна, тиха, задушевна. Підвівся. Згори
долинає. Глянув угору, а перед ним — здоровецька сонячна планета. Хм... Як дивитися
звіддалік, то соняшник — мов сонце. А зблизька — мов планета з протуберанцями
сонця. Сонячна планета. На ній густо стоять квіточки з коронами, на ті корони
сідають бджілки й виграють свою неповторну музику. Аби ці квіточки не
розсипались, їх туго стягує в один кошик віночок зелених листочків, а кружка
тріпотять яскраві золоті стрічечки, мов закликають тих невгамовних бджілок:
— Сюди по медок, сюди!
Чим більше Петро усе це роздивлявся, тим
далі його захоплювали дивні думки: як усе це мудро влаштовано!
Тут прикотився гомінкий волохатий вихор
і почулося Павлове:
— Ну що? Помітив?
— Га? Хіба вже година минула?
— Навіть більше. Ми й так забарилися,
поки коней у ставку напоїли.
— А я й незчувся...
— Гаразд! Здавай чергування Миколі, та й
поїдемо.
— Я не поїду. Я ще на одне чергування
залишусь.
— Ну, лишайтеся вдвох. А ми — ге-е-ей,
козаки!..
Волохатий клубок покотився від ланка до
села.
А
Петрусь узявся виповідати Миколі ті дивні спостереження.
Дмитро
Чередниченко
2.
Виконай завдання.
Обери та познач правильну
відповідь.
11.
Хто
був попереду ватаги хлопців?
А Микола
Б Петро
В Павло
22.
Яких
коней мали вершники?
А справжніх
Б соняшникових
В дерев'яних
33.
З'єднай
стрілками відповідні порівняння.
Соняшник — • • мов
яскраві золоті стрічечки.
Пелюстки • •
гомінкий волохатий вихор.
соняшника —
Ватага хлопців на • • мов
сонце, мов— планета.
соняшникових конях
4. Запиши, які
дивні думки охоплювали Петра.
Немає коментарів:
Дописати коментар